Algemene voorwaarden van Tramrestaurant Hoftrammm
Met akkoord gaan van deze algemene voorwaarden, gaat u ook akkoord met onze privacyverklaring.
Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Gebruiker: Tramrestaurant Hoftrammm, gebruiker van deze algemene voorwaarden;
- Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de gebruiker;
Artikel 1 Uitsluiting herroepingsrecht
Tramrestaurant Hoftrammm wijst u erop dat reserveringen die u maakt wettelijk definitief zijn. Een herroepingsrecht (de zogeheten bedenkperiode) van 14 dagen, is niet van toepassing op de overeenkomsten die u sluit met Tramrestaurant Hoftrammm.
Artikel 2 Algemeen
1.Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen gebruiker en een Klant waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.De overeenkomst kan op afstand elektronisch gesloten worden via reservering op de site www.hoftrammm.nl of via www.tramrestaurant.nl. Bij reservering ontvangt men een “ticket to taste”.
3.De opdrachtbevestiging is gebaseerd op de ten tijde daarvan door Opdrachtgever aan Tramrestaurant Hoftrammm verstrekte informatie. De opdrachtbevestiging wordt geacht de Overeenkomst juist en volledig weer te geven. In afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4.De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
5.Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
6.Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepas-sing. Gebruiker en Klant zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij, indien en voor zover mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Artikel 3 Offertes en boekingen
1.Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2.Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als de gebruiker gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de gebruiker niet.
3.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de gebruiker de prijs garandeert;
•Tramrestaurant Hoftrammm neemt alleen boekingen in behandeling van personen vanaf 18 jaar.
4.Tramrestaurant Hoftrammm behoudt zich het recht voor om te allen tijde zonder opgaaf van redenen – een boeking te weigeren.
5.Na de boeking ontvangt u direct een digitale bevestiging (uw ticket to taste). Mocht u geen e-mailadres hebben dan ontvangt u per post een bevestiging, tevens factuur. De bevestiging/factuur dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen altijd schriftelijk kenbaar gemaakt te worden, uiterlijk 10 dagen na datum van de bevestiging/factuur en vóór aanvang van het verblijf. Bent u binnen 2 dagen na de boeking niet in het bezit van een bevestiging/factuur, dan dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen via info@hoftrammm.nl.
Artikel 4 De overeenkomst
1.De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2.Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de gebruiker onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de gebruiker is bevestigd, kan de Klant de overeenkomst ontbinden.
3.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de gebruiker passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Klant elektronisch kan betalen, zal de gebruiker daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4.De gebruiker kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de gebruiker op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.De gebruiker zal bij het product of dienst aan de Klant de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen meesturen:
a. de op- en afstaplocatie waar de Klant zich dient te melden;
b. een verkorte versie van deze voorwaarden waaronder en een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de gebruiker deze gegevens al aan de Klant heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst
1.Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2.Het is alleen mogelijk om met even aantallen een tafel te reserveren.
3.De rit duurt ongeveer twee uur en een kwartier en de gereden route kan op ieder gewenst moment aangepast worden. Er zijn geen haltes tijdens de rit.
4.Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft gebruiker het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
3.De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan gebruiker zijn verstrekt, heeft gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven bij de Klant in rekening te brengen.
4.Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die veroorzaakt wordt doordat gebruiker is uitgegaan van door de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor gebruiker kenbaar behoorde te zijn.
Artikel 6 Prijzen en tarieven
1.Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
2.Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
3.Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de gebruiker dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de Klant de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Artikel 7 Termijnen
1. Opgegeven termijnen kunnen nimmer worden beschouwd als fatale termijn, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. Indien de Klant ook na verloop van de door de gebruiker gestelde redelijke termijn, als bepaald in het vorige lid van dit artikel, in gebreke blijft aan zijn verplichtingen te voldoen, is de Klant van rechtswege in verzuim en heeft de gebruiker het recht de overeenkomst schriftelijk en met onmiddellijke ingang, zonder voorafgaande of nadere ingebrekestelling, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder tot vergoeding van schaden, kosten en renten gehouden te zijn, geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
3. Het bepaalde in dit artikel laat de verplichting van de Klant de overeengekomen, bedongen dan wel verschuldigde prijs, alsmede eventuele opslagkosten en/of andere kosten te voldoen onverlet.
4. De gebruiker is bevoegd om - ter zake de nakoming van financiële verplichtingen van de Klant - vooruitbetaling of zekerheid van de Klant te verlangen, alvorens tot levering over te gaan.
Artikel 8 Opschorting en ontbinding
1.Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:
-Klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
-na het sluiten van de overeenkomst gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen.
-in geval er goede grond bestaat te vrezen dat de Klant slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.
-Klant bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.
2.Voorts is gebruiker bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
3.Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van gebruiker op de Klant onmiddellijk opeisbaar. Indien gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.
4.Gebruiker behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
Artikel 9 Aansprakelijkheid
1.Indien gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
2.Indien gebruiker aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van gebruiker in het voorkomende geval te verstrekken uitkering.
3.Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
4.De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of zijn ondergeschikten.
5.Tramrestaurant Hoftrammm aanvaardt geen aansprakelijkheid voor:
- diefstal, verlies of schade, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een rit;
- het onklaar raken of buiten werking stellen van de tram;
- het niet mogen rijden op het lijnennet (door verplichting van de autoriteiten). Denk hierbij bijvoorbeeld aan: demonstraties, hevige weersomstandigheden, etc.
6.De Klant en degene die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of schade die voor Tramrestaurant Hoftrammm en/of enige derde ontstaat, ongeacht of dit werd veroorzaakt door handelen of nalaten van henzelf of van derden die zich door hun toedoen op de tram bevinden alsmede voor alle schade die veroorzaakt is door een dier en/of zaak die zij onder zich hebben.
Artikel 10 Overmacht
1.Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
2.Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker worden daaronder begrepen.
3.Voor zover gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te decla-reren. Klant is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeen-komst.
Artikel 11 Geschillen
1.Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de Klant is Nederlands recht van toepassing.
2.Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 12 Annulering individuele boeking (2cof 4 personen)
1. Bij een annulering van een boeking 10 dagen voorafgaand aan de dinerrit, kunt u kiezen tussen terugbetaling van het betaalde bedrag of een tegoedbon t.w.v. het betaalde bedrag.
2. Bij een annulering van een boeking binnen 10 dagen tot 24 uur voorafgaand aan de dinerrit, ontvangt u een tegoedbon t.w.v. het betaalde bedrag.
3. Binnen 24 uur voorafgaand aan de rit is annulering helaas niet mogelijk en wordt uw boeking als definitief beschouwd.
4. In geval van hevige weersomstandigheden, wegopbrekingen en/of technische storingen, kan het voorkomen dat Tramrestaurant Hoftrammm niet kan/mag rijden. Gasten zullen in een zo vroeg mogelijk stadium hierover geïnformeerd worden, via het opgegeven telefoonnummer bij de boeking. Er geldt in geen enkel geval vergoeding van extra onkosten, gemaakt door deze omstandigheden.
5. In geval van (technische) storingen, of fouten in het online boekingssysteem, kan Tramrestaurant Hoftrammm binnen 48 uur met de gast contact opnemen om een boeking te wijzigen, aan te passen of ongedaan te maken.
Artikel 13 Uniforme Voorwaarden Horeca (o.a. annuleren groepsboeking v.a. 5 personen of meer)
Op alle door ons aangegane overeenkomsten zijn van toepassing de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH). Deze liggen bij ons ter inzage en worden op verzoek onverwijld kosteloos toegezonden. De UVH zijn bindend voor iedereen die van onze diensten gebruik maakt. Tevens zijn de Algemene Voorwaarden van Tramrestaurant Hoftrammm van toepassing, welke zijn te vinden op www.hoftrammm.nl/algemene-voorwaarden.
Voor exclusief afhuur van Tramrestaurant Hoftrammm kunnen afwijkende/aanvullende voorwaarden gelden.
Artikel 14 Cadeaubonnen
- De (online) gekochte cadeaubonnen hebben geen vervaldatum.
- Hoftrammm is ten allen tijde bevoegd om zonder kennisgeving prijswijzigingen door te voeren.
- De (online) gekochte cadeaubonnen kunnen nimmer omgewisseld worden voor geld.